Päivän haasteita - mainostaminen

Olen mikroyrittäjä. Mikroyrityksen ajatellaan palkkaavan alle 10 työntekijää. Tällä kaavalla KP Koirapalvelu on mikroyrityksen kymmenesosa, koska edes jonkinlainen laajentaminen sekä henkilökunnan palkkaus ovat asioita, joita saattaa ajatella tapahtuvan vasta hyvin kaukaisessa tulevaisuudessa. Tätä odotellessa yritetään tehdä tämä mikroyritys kannattavaksi, ja sehän ei onnistu ilman tärkeintä asiaa:

Uusien asiakkaiden hankinta on työn alla aina ehtiessä.

Sosiaalinen media tarjoaa mainostamisen mahdollisuuksia, joita olen käyttänyt jonkin verran. Varmastikin enemmänkin voisi näitä laitella menemään, mutta tunnen itseni edelleen hieman kömpelöksi somen käyttäjäksi. Some-mainosten ohella voi kokeilla kaikenlaista. Itse en juuri ehdi lukea paperilehtiä, mutta ei saa jumiutua omiin ehtimisiinsä, olettaakseni paperilehdillä on edelleen lukijakuntansa. Suunnittelenkin parhaillaan mainoksia paikallisiin lehtiin. 

Olen saanut paikallisia yhteistyökumppaneita, jotka ovat erittäin arvokkaita. Toivoakseni tätäkin kautta saadaan asiakaskunnan kasvua. Yhteistyökumppanit ovat koira-alan luotettavia toimijoita, joita voin lämpimästi suositella.

Paras mainos on tyytyväinen asiakas. Pitää olla kärsivällisyyttä odotella, että sana leviää.

Kommentit

Suositut tekstit